1912: Sorolla pinta Ansó


En ista foto de 1911, se veye a o gran pintó valenciano Joaquín Sorolla treballando afanáu en un cuadro que clamaría: "Güela y Ñeta de Ansó":




Parixe que pa felo tomó modelo de ista foto feita deván de a puerta o Convento As Descalzas Reals, en Madrí:



As fegurantes yeran as ansotanas Sebastiana Puyó y su ñeta Sebastiana Brun, de Casa Tomasé:



O retrato se heba feito estando un rabaño ansotanas en Madrid, ta do iban a vendé té, y o pintó fició en 1912 o cuadro "Güela y Ñeta de Ansó" en o que hoy ye o Museo Sorolla. Impresiona viyelo:



En zagueras de 1912, Sorolla venió enta Ansó, Roncal y Roncesvalles. 

"Tipos de a Val de Ansó" fue pintáu en o verano 1914, en un segundo está de Sorolla en Ansó. Iste cuadro retrata dos mullés ansotanas muito pinchas, con as Eslinaderas o Paco Ezpelá dezaga de fondo. A más choven ye Sebastiana Brun, con vestíu de novia y portando en a mano una rameta membrillo, y ye a mesma moceta que retrató Sorolla en "Güela y Ñeta de Ansó". Chunto ta ella está Pascuala Mendiara, de Casa Cherón, que tantas vegadas fará dimpués de modelo pa artistas de tos os colós. Ye un cuadro muito políu:



En o está de verano de 1914, tornó Sorolla a eslegí Ansó na menos que pa fé uno de os grans murals pa decorá a Biblioteca de a Hispanic Society de Nueva York, "Aragón, a Jota", y que algunos podioron disfrutá en O Prau. O pintó valenciano estió dándole güeltas a como plasmá o espíritu de o dance en un cuadro que teneba que representá a tierra aragonesa. En primeras tenió en mente ísto:



Fue fendo probatinas como ísta:



Iba calando en as prebas ansotanos u ansotanas sueltos chunto con baturros, pero ixo no terminaba de convencelo, y preferió meté na más que una rabera ansotanos danzando con muito garbo, mientras en a parte de deván un mesache festeja una moza. Dezaga se veyen os mons ansotanos, con os que a chen parixe fundise. O resultáu no precisa palabras:



O Museo Sorolla tamién replega un faxo debujos de os que fue fendo como probatinas pa íste y os otros cuadros:






Tamién en o Museo pueden viyese trajes y otras muitas jarcias que o pintó cumpró u lin dioron o verano l'año 14. De o apego que le pilló a Ansó da preba ista foto de as dos fillas suyas, una de fallera y otra de basquiña:



Fuen: Museo Sorolla.

No hay comentarios:

Publicar un comentario